Add your content here
Add your content here

Dobry ekspert SEO

Dobry ekspert SEO

Każdy pracownik w branży cyfrowej ma swoje własne zadanie. Weźmy za przykład eksperta SEO. Dobry ekspert SEO jest prawdziwym darem niebios dla właścicieli firm, może pomóc im pozycjonować swoją witrynę w pierwszej dziesiątce Google, a tym samym generować sprzedaż, a tym samym zwiększać zyski. Pracuje wiele dni przed komputerem: analizuje konkurencję, poprawia stronę, zwiększa wydajność. Wszystko po to, aby praca została wykonana w 100%, a klient zadowolony.

Jakie jest zadanie eksperta SEO?

Eksperci SEO muszą najpierw zrozumieć, jak działają boty wyszukiwarek: jak sprawdzają strony internetowe i na jakich kryteriach budują rankingi w wynikach wyszukiwania. Wszystko to wiąże się bezpośrednio z wewnętrzną i zewnętrzną optymalizacją zasobów. To właśnie robi SEO. Aby strona internetowa skutecznie pozycjonowała się i rosła w wynikach wyszukiwania, eksperci opracowują jej wewnętrzną strukturę, treść, wypełniają strony słowami kluczowymi, obsługują reklamy marki i wspominają o niej.

Sprawdź koniecznie:

Jakiej konkretnej wiedzy potrzebują eksperci SEO?

Eksperci SEO muszą mieć następujące cechy:

      • Podstawowe umiejętności HTML.
      • Zbieranie rdzeni semantycznych i ich przetwarzanie.
      • Poznaj podstawy marketingu internetowego i reklamy.
      • Umiejętność badania materiału tekstowego.
      • Obowiązki eksperta SEO.

Warto bardziej szczegółowo przyjrzeć się obowiązkom zawodowym eksperta SEO:

      1. Kompleksowa analiza strony internetowej. Konieczna jest weryfikacja przez eksperta SEO, ponieważ obecność błędów technicznych, sankcje na wyszukiwarki mogą osłabić dalsze działania promocyjne. Jego poziom profesjonalizmu w dużej mierze zależy od jego umiejętności analitycznych.
      2. Rozwój rdzenia semantycznego. Odpowiednie zapytania to jeden z podstawowych etapów pozycjonowania strony w wyszukiwarkach.
      3. Pozycjonowanie stron wewnętrznych. Oznacza to, że trzeba wykonać wiele pracy, aby poprawić wskaźniki techniczne, zapełnić zasoby treścią, przyspieszyć ładowanie strony itp.
      4. Pozycjonowanie stron zewnętrznych. Kierowanie ruchu poprzez budowanie linków pozostaje ważnym czynnikiem rankingowym. Eksperci SEO umieszczają linki zewnętrzne w zaufanych witrynach stron trzecich: mediach, forach, witrynach tematycznych itp.
      5. Raport. Eksperci tworzą raporty dotyczące pozycji witryny w różnych wyszukiwarkach, źródeł odwiedzin, zachowania użytkowników na stronie, współczynników konwersji i nie tylko.
        kontrola wydajności. Eksperci na bieżąco oceniają aktualny stan serwisu oraz wyniki wykonywanych zadań SEO. W razie potrzeby dostosowuje strategię, aby osiągnąć jak najwięcej wskaźników. Pracując w biznesie, taki ekspert może również przyjąć rolę menedżera. Na przykład ustawia zadania dla copywritingu do pisania tekstu.

Praca Specjalista SEO

      • Początkujący SEO. Początkujący stażyści, którzy mogą nie mieć doświadczenia w SEO. Najważniejsze jest poważne pragnienie uchwycenia kierunku. Początkujący eksperci muszą zrozumieć podstawy: czym jest promocja strony internetowej, dlaczego potrzebna jest semantyka itp. Zasadniczo pracują pod nadzorem doświadczonego zespołu SEO, który uczy wszystkich podstaw pracy.
        Młodszy Specjalista SEO. Zwykle ma co najmniej sześciomiesięczne doświadczenie i wyróżnia się w krytycznych zadaniach optymalizacyjnych. Praca obejmuje audyt, wewnętrzną optymalizację strony internetowej itp.
      • Średni specjalista SEO. Ekspertom na tym poziomie powierza się bardziej złożone projekty i zadania: umieszczanie stron na szczycie wyników wyszukiwania słów kluczowych, zwiększanie ruchu z wyszukiwarek na stronie internetowej, kompleksowe audyty konkurencji, opracowywanie długofalowych strategii promocyjnych, wyznaczanie zadań do copywritingu i szybkie.
      • Kierownik Zespołu SEO. Eksperci SEO muszą opracować złożone strategie promocji witryny, przeprowadzić eksperymenty i pozyskać zasoby, aby zwiększyć współczynniki klikalności.
      • Starszy ekspert SEO. Musi wykonywać wszystkie zadania optymalizacyjne, przewidywać wyniki i odpowiadać za ich realizację. Może również rozwijać skuteczne strategie, przeprowadzać globalne audyty niszowe i rynkowe.
      • Kierownik Działu Optymalizacji Wyszukiwarek Internetowych. SEO na najwyższym poziomie firmy z wystarczającymi umiejętnościami praktycznymi opanowało globalne myślenie do granic możliwości. Osoby odpowiedzialne za dział SEO i kluczowe wskaźniki efektywności.

Jak zostać ekspertem SEO i znaleźć pracę?

Chociaż jest wiele ofert pracy w tej dziedzinie, nie ma jeszcze instytucji edukacyjnych, które przeszkoliłyby SEO. Niezbędną wiedzę i umiejętności możesz zdobyć poprzez:

Dobry ekspert SEO
Dobry ekspert SEO

Przeszukuj literaturę samodzielnie, bloguj na tematy SEO, udostępniaj filmy, uczęszczaj na zajęcia, konsultuj się na forach i planuj spotkania twarzą w twarz z profesjonalistami.
Staż jako asystent w agencji SEO. Ostatnia opcja jest prawdopodobnie najbardziej obiecująca. Zdobędziesz praktyczne doświadczenie w optymalizacji, będziesz mógł nauczyć się kuchni SEO od środka, a nawet możesz zostać w firmie jako młodszy ekspert. Oczywiście przez chwilę, dopóki nie wzniesiesz się na wyższy poziom.

Mając jasne zrozumienie tego, kim jest ekspert SEO i co powinien wiedzieć i umieć, możesz zacząć stawiać pierwsze kroki w tym kierunku. Kompetentny optymalizator to doskonały stosunek jakości do ceny, a dobre organizacje zawsze potrzebują takich pracowników. Jeśli jesteś biegły w SEO, otworzą się przed Tobą drzwi wielu firm. Tak i podejście do wysokich dochodów.